loading...
سایت گروه گرافیک و نقاشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
Admin بازدید : 47 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)



خبرگزاری آنا: به همت و پی گیری مستمر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و موافقت مدیر دفتر گسترش تولید علم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی جلد کتب دانشگاه آزاد اسلامی  به واحد همدان سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری آنا از "همدان" به منظور یکسان سازی و تبعیت از یک ساختار مشخص پس از موافقت دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی، طرح پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان طرح جلد کتابهای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب گردید.
طراح این جلد و عضو هیأت علمی گروه نقاشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره¬ی طراحی جلد کتب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار آنا گفت: طراحی و گرافیک کتاب از مهمترین اتفاق های بصری برای جذب مخاطب است، که در این میان جلد به لحاظ ارتباط آغازین اش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بدیهی است که هدف هنر و فن گرافیک ارتقاء فضای دیداری محصول و رشد جنبه های اقتصادی و بهبود بازار است.
حسن اردالانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از پیشینه ی بسیار موفقی در امر مدیریت و رشد مجموعه برخوردار است و در این برهه زمانی که فعالیت انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین المللی قابل توجه شده است، مطالعه و بررسی برای یکسان سازی و به دور از سلیقه های فردی مولفین، ضرورت پیدا کرده است.
وی بیان داشت: جلد مصوب ماقبل با توجه به ویژگی ها و هدف های بسیار ارزشمندش، متاسفانه نارضایتی را برای بیشتر مولفین به همراه داشت و این عدم رضایت قابل پیش بینی بود زیراکه طراحی آن توسط یک گرافیست صورت نپذیرفته بود. شورای محترم انتشارات دانشگاه در بهمن ماه سال گذشته با پیشنهاد اساتید تصمیم بر بازنگری طراحی جلد گرفت. برای ارائه طرحی موفق و منسجم، 10 دانشگاه برتر ایران وجهان و برخی از انتشارات واحد های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی به همراه ناشران موفق در عرصه اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفتند، که از آن میان طرح جلد پیشنهادی واحد همدان برگزیده شد.   
اردلانی خاطرنشان کرد: گرافیک جلد و یا هر اثر تبلیغاتی دارای دو ساختار بصری رنگ و تقسیمات هندسی است. که برای یکسان سازی می توان محدودیت را در یک و یا هر دوی این عناوین ایجاد کرد. این دو ساختار چهار پیشنهاد را با خود به همراه خواهد داشت.
عضو هیأت علمی گروه نقاشی واحد همدان تصریح کرد: به منظور یکسان سازی طرح جلد کتاب برخی با اعمال محدودیت در استفاده از رنگ به این منظور می رسند که در برخی مواقع محدودیت در رنگ باعث می شود تا رنگ انتخاب شده ارتباط مناسبی با بعضی از آثار به لحاظ محتوایی نداشته باشد.
وی تاکید کرد محدودیت در استفاده از تقسیمات هندسی می تواند راهکار مناسبی برای یکسان سازی طرح جلد باشد. و با بررسی های انجام گرفته نسبت به نشر دانشگاه های موفق این نتیجه به وضوح آشکار می شود. چراکه یک قالب ثابت، بسیار کمتر از رنگ ثابت به محتوا و مطالب کتاب لطمه می زند. در این راهکار محدودیت سازنده است و پیوستگی محصولات علمی دانشگاه، هدفمندتر می تواند ارائه شود.
وی بیان داشت: برای به اجرا درآمدن یک طرح کلی می بایست طرح از انعطاف بالایی برخوردار باشد تا بتواند تمامی سلیقه ها و مفاهیم علمی در رشته ها و گرایش های متفاوت را در بر بگیرد.
اردلانی خاطر نشان کرد: به منظور رسیدن به طرحی کاربردی و متمایز از دیگر طرح های موجود،  با تمرکز بر دانشگاه آزاد اسلامی طرح برگزیده با  ویژگی های همچون انعطاف پذیری برای استفاده از رنگ های متفاوت و تصاویر کامل بر روی جلد به دور از هیچ محدودیت رنگی، قرار گرفتن نشان دانشگاه آزاد اسلامی در مناسبترین مکان و به دور از دخل و تصرف در سایز، رنگ و نامناسب شدن نشان، قرار گرفتن اطلاعات درجه 2 همانند آدرس، تلفن، صندوق پستی، سایت اینترنتی و قیمت در پشت جلد، با هدف ارتباط سریع مخاطب کتاب خوان با کتاب، مستطیل بزرگ پایین ایجاد شده تا یک معرفی کوتاه از کتاب با عنوان (معرفی کتاب: ) را در خود جای دهد. که این طرح مورد تایید شورای پژوهشی دانشگاه ازاد اسلامی قرار گرفته است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت مختص به سوله هفت (سوله نقاشی) و بچه های گرافیک و نقاشی بوده تا بدین صورت بهتر بتوانند با یکدیگر رابطه بر قرار کرده و آثار اساتید و دانشجویان نیز با قرار گرفتن در این وبسایت در جهت ارتقاء سطح دانش دانشجویان موثر خواهد بود.شما دوستان هنرمند می توانید با ورود به تالار گفتمان این سایت با سایر دوستان خود به گفتگو و چت در فضای مجازی بپردازید. لطفا قوانین سایت را نیر رعایت فرمایید. با تشکر مدیریت سایت ADMIN
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 61
  • بازدید کلی : 1,184